پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119546
گامي براي جلوگيري از تيراندازي در مراسم عزا
تاریخ انتشار : 1393/08/28 08:43:41
نمایش : 1341
مديرکل حفاظت محيط‌زيست چهارمحال و بختياري گفت: پدر دختر بچه‌اي که در اثر تيراندازي در يک رسم غلط جان خود را از دست داد، براي احداث موزه‌اي با اهداف فرهنگي و محيط زيستي، 1000 مترمربع زمين اختصاص داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شهرام احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)منطقه چهارمحال و بختياري اظهارکرد: در جريان مراسم خاکسپاري و اجراي يک رسم غلط در هنگام تشييع جنازه در مسجد سليمان، گروهي ناآگاه شروع به تيراندازي کردند که متاسفانه به علت عدم آشنائي يکي از اين افراد به فنون استفاده از اسلحه، يک گلوله به پهلوي "هستي اسدي"، دختر 11 ساله اصابت کرد و باعث مرگ وي شد.

وي افزود: اين رسم غلط که در بين گروهي از شهروندان معمول است، تاکنون جان انسان‌هاي بسياري را گرفته است.

احمدي خاطرنشان کرد: پدر اين دختربچه که ساکن شهرستان فارسان از توابع چهارمحال و بختياري است با اهداي زميني براي احداث موزه، ضمن زنده نگه‌داشتن ياد اين کودک، در راستاي تنوير افکارعمومي و حفاظت از محيط‌زيست اقدام کرد.

به گفته وي، قطعه زميني به مساحت 1000 مترمربع در نزديکي آرامگاه اين کودک به عنوان احداث فرهنگسراي حمايت از جان فرزندان در مقابل خرده فرهنگ‌ها و رسومات غلط و همچنين عدم شکار حيوانات و حفاظت از محيط‌زيست و هواي پاک براي اين امر در نظر گرفته شده است.

وي افزود: همچنين اين پدر براي اعلام انزجار خود از اسلحه و شکار، يک قبضه اسلحه شکاري دولول خود را نيز به اين موزه اهدا و اعلام کرد که تاکنون با اين اسلحه هيچ تيري شليک نشده و از اين پس هم شليک نخواهد شد.

محمود اسدي، پدر هستي خدمت‌رساني بيش از پيش و ايجاد حساسيت براي تغيير رفتار و از بين بردن خرده فرهنگ‌هاي غلط و حفظ محيط‌زيست را از سازمانها، ارگان‌ها و نهادهاي دولتي در ارتباط با فرهنگ‌سازي خواستار شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html